• Бърза доставка от куриер
  • Връщане на парите в 14-дневен срок
  • Купи на изплащане
Йога за добър сън

Йога за добър сън

Всеки от нас е имал или все още има проблеми със съня. Възможно е да сме пили кафе преди лягане и то да е повлияло на съня ни, или е възможно да сме си легнали, след като нещо много ни е ядосало, или сме си легнали, но се тревожим за трудния ден, който ни предстои.

Всеки от нас е имал или все още има проблеми със съня. Възможно е да сме пили кафе преди лягане и то да е повлияло на съня ни, или е възможно да сме си легнали, след като нещо много ни е ядосало, или сме си легнали, но се тревожим за трудния ден, който ни предстои.

Ако имате чести проблеми със съня, може би вече сте мислили какво можете да направите, за да спрете това. Съществуват множество методи, но онзи, който е най-подходящ за повечето хора, може да не е подходящ за вас.

Този път учителят по йога Блаж Йарк предлага някои съвети, с които да подобрите съня си посредством йога.

Легнете по гръб

Легнете спокойно по гръб. Тази поза се нарича Савасана. Краката са изпънати, а ходилата са на ширината на ханша. Поставете ръцете си встрани от тялото. Оставете пръстите отпуснати с дланта надолу.

Обикновено така приключват упражненията за йога. Защо да не приключите и деня си по същия начин?Тази поза предлага добър контакт и широка опора. Телесното тегло е равномерно разпределено, като се избягва натоварването на отделни части на тялото. Циркулацията на кръв е нормална, а дишането е равномерно и безпроблемно. Вътрешните органи са на правилните си места, тъй като не са изложени на натиска на телесното тегло.

Савасанае отворена и релаксираща поза, която ни носи спокойствие и увереност.

Спокойна среда

Важно е да си създадете спокойна среда преди сън. Това означава, че трябва да избягвате всякакви видове напрежение, сред които са гледането на телевизия или работата с компютър.Всички тези занимания стимулират нервната ни система и не ни позволяват да заспим.

Можем да създадем спокойна среда, като слушаме музика, която ни успокоява.Когато слушаме йога музика,ще постигнем ефекта на „котвата”, който ще ни успокои и ще ни подготви за сън.

Мястото, на което спим, трябва да бъде проветрено и затъмненонапълно преди сън. Освен това качеството на матрака и възглавницата ви е от огромно значение.

Всеки ден по едно и също време

Въпреки че е трудно за постигане, това е възможно с малко повече самодисциплина и придържане към определен час на лягане и будене. Това ще ни даде вътрешното чувство да разделяме времето за действие от времето, предназначено за почивка.

Дишането е изключително важнопо време на сън.Много хора имат проблеми с алергии или други затруднения с дишането, причинени от стрес. Това е особено очевидно в късните часове– в леглото или преди сън, когато се опитваме да се успокоим малко.

Аюрведичната препоръка за лягане преди десет часа вечерта също е интересно предложение. А именно, по-късно през денонощието в нас прониква времето на огъня (засилена работа на флуид питта), което продължава до два часа сутринта. Изпускайки идеалното време за сън, ще успеем да заспим чак след два часа сутринта.

Нагласете се да спите добре

И нашата нагласа през деня и преди лягане също играе роля. Нека се настроим за добър сън!

Мощна техника, препоръчвана от йога учението, е използването на положителни мисли. Произнасянето на една положителна мисъл преди сънима невероятен ефект.Можем да обогатим последните моменти от деня с: „Лягам си спокойна и доволна. Позволявам си да се наспя добре”. 

От личен опит мога да ви кажа, че си струва да опитате!

Йога пози

Повърхността ни за сън е подходяща и да правим някои йога упражнения, които да успокоят тялото ни и да ни отведат в по-дълбоки вътрешни състояния. Това е и отлична подготовка за качествен и спокоен сън.

Вече споменахме позата на торса или савасана. Можете да направите и Поза на дете(Баласана) на матрака си. Легнете със свити колене и се наведете напред върху матрака. Ръцете са отпуснати встрани до тялото. Ако имате високо кръвно налягане, поставете нещо под челото си– или ръцете си, или възглавница.

Коремната област е удобно разположена, а тялото е отпуснато. Ще почувствате приятно разтягане в гърба. Можете и бавно да се наведете напред няколко пъти и да издишвате дълго.

Преди лягане също се препоръчва позатаПаванамуктасана, която се грижи за освобождаване нанапрежението в хранителната система; тя освобождава долната част на гърба и поддържа ставите на лактите.

Легнете по корем и хванете коленете си. Същевременно с това издишайте, бавно съберете коленете и ги приберете към гърдите. Задръжте тази поза за известно време–до половин минута, а междувременно издишвайте продължително. Смъкнете сгънатите колене на матрака.

Можете да повторите упражнението няколко пъти. Когато приключите с упражнението, първо изпънете единия крак, а след това и другия.

  • Възможности за плащане в зависимост от твоите нужди
    Можеш да платиш он-лайн чрез кредитна карта, на лизинг с до 36 месечни вноски или при получаване на продукта.
  • 100% гаранция
    Ако по някаква причина не си напълно удовлетворен от продукта, който си поръчал, можеш да го върнеш съгласно условията в документите, придружаващи продукта.
  • Обади ни се
    За доставка, отказ от поръчка, гаранции, сервиз и оплаквания: 02/80 843 56
  • Сигурност
    Заплащане при доставката, без риск от злоупотреба с твоята кредитна карта. Ние гарантираме пълна конфиденциалност на твоите лични данни.

Дормео България

Kaчествени матраци, протектори, матраци с мемори пяна, топ матраци, възглавници, завивки, спални бельо и комплекти и аксесоари. Всичко от което имаш нужда за комфортен и здравословен сън.

При възникване на спор, свързан с покупка онлайн можете да ползвате сайта ОРС.

Запиши се тук за нашия електронен бюлетин:

ПОРЪЧАЙТЕ ЛЕСНО ТУК.

ОБАЖДАНЕТО Е НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО!

Консултантите ни са готови да отговорят на твоите въпроси, свързани с продуктите, които те интересуват. В допълнение ти помагат да се ориентираш в сайта и може да ти съдейства при пазаруване. Не се колебай и ни се обади!

ОБАДИ СЕ

Всички матраци Дормео с 0 лв. доставка и на изплащане с 0% лихва!

Виж повече