Твоята количка е празна!

Опитай
  • Бърза доставка от куриер
  • Връщане на парите в 14-дневен срок
  • Купи на изплащане

Как ни влияе липсата на сън? И как да я компенсираме?

 

Специалистите препоръчват 7-9 часа сън за оптимална работоспособност и добро здравословно състояние. Когато не получаваме достатъчно сън, ние трупаме недоспиване.

 

Според проучванията в САЩ, американците спят средно 6.9 часа – 6.7 часа през седмицата и 7.4 часа през почивните дни. Но като цяло и в световен мащаб положението не е по-различно. Което означава, че повечето от нас губят около 2 седмици и половина сън на година!

 

Според Фондацията за Сън, недоспиването се свързва с негативното настроение и поведение, с намаляване на работоспособността, както и с въпроси по безопасността вкъщи, на работното място и по време на шофиране. Учените също така са установили сериозна връзка между липсата на сън и множество здравословни проблеми.

 

Има едно доста интересно проучване на изследователи от Чикагския Университет. Група студени доброволци спят по 4-ри часа на нощ в продължение на 6 поредни нощи. Какъв е резултатът? Доброволците отчели по-високо кръвно налягане, високи нива на хормона на стреса – кортизол, освен това, произвели само половината от обичайни брой антитела на противогрипна ваксина. Недоспалите студенти показали и признаци на инсулинова резистентност – състояние, което предшества диабет 2-ри тип и метаболитно забавяне.

 

След тези резултати спокойно можем да си поръчаме по една тениска с надпис: „Не съм дебел. Просто не спя достатъчно!“

 

И в този ред на мисли, няма как да не се запитаме: „Как да наваксаме липсата на сън?“

 

Д-р Лорънс Джей Епстейн, уважаван специалист в областта на съня, предлага следните съвети.

 

1. Уреждане на краткосрочния дълг. Ако сте пропуснали 10 часа сън в продължение на една седмица, добавете 3-4 часа сън през почивните дни и 1-2 часа сън през следващата седмица. И така, докато не „изплатите дълга си“.

 

2. Уреждане на дългосрочния дълг. Планирайте ваканция с лек график и много малко задължения. През останалото време, изключете алармите и се отдайте на дълъг и качествен сън.

 

3. Избягвайте трупането на дългове. След като определите колко точно сън ви е нужен, за да се чувствате максимално добре, направете графика си така, че да го получавате всяко денонощие! Опитайте се да си лягате и да ставате по едно и също време, особено през делничните дни.

x
ПОРЪЧАЙТЕ ЛЕСНО ТУК.

ОБАЖДАНЕТО Е НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО!

Консултантите ни са готови да отговорят на твоите въпроси, свързани с продуктите, които те интересуват. В допълнение ти помагат да се ориентираш в сайта и може да ти съдейства при пазаруване. Не се колебай и ни се обади!

ОБАДИ СЕ