• Бърза доставка от куриер
  • Връщане на парите в 14-дневен срок
  • Купи на изплащане
3 лесни съвета, с които да подобриш съня си

3 лесни съвета, с които да подобриш съня си

Проблемите със съня са нещо, което не приемаме на сериозно, докато не ни се случи. Ако не се наспиваш достатъчно, това ще засегне целия ти живот: здравето, професионалните отношения, приятелства и общуване, както и общата физическа форма.

Проблемите със съня са нещо, което не приемаме на сериозно, докато не ни се случи. Ако не се наспиваш достатъчно, това ще засегне целия ти живот: здравето, професионалните отношения, приятелства и общуване, както и общата физическа форма. Как ще реагираш, ако ти кажем, че можеш да повишиш качеството на съня си, само с тези няколко лесни стъпки:

Успокой се, преди да си легнеш

По-лесно е да се каже, отколкото да се направи, но истината е, че голяма част от нарушенията на съня са свързани със стреса. За да улесним нещата:  не можеш да заспиш, защото си под стрес и се тревожиш за много неща.

Защо се случва това?

Стресът е нещо, което повечето от нас не могат да избегнат и има ужасен ефект върху живота ни. Освен това, стресът може да причини проблеми със съня, независимо дали го осъзнаваш или не. Най-често причините са безпокойства и мисли, които те застигат точно преди да заспиш и ти пречат да се отпуснеш и отнесеш в страната на сънищата.

Как да се справиш с проблема?

Стресът трудно може да се преодолее, но има техники, с които да се отпуснеш и заспиш лесно. Опитай медитация, което е чудесен начин да прочистиш съзнанието си, преди да заспиш. Ако не си сигурен откъде да започнеш, можеш да намериш приложение за телефона си със сеанси по медитация, за да можеш стъпка по стъпка да преминеш през целия процес.

Ако предпочиташ, можеш да слушаш спокойна, отпускаща музика или да си кажеш, че проблемите и утре ще са тук, затова ще се опиташ да ги решиш, след като се събудиш. За пълната ти релаксация от изключително значение е матракът, на който ще прекарваш цели нощи. Увери се, че той е качествен и че не вреди, а помага за здравия ти сън.

Промени навиците, които те държат буден

Знаеш, че да пиеш кафе късно следобед ще те държи буден по-дълго, отколкото искаш, но кафето може да попречи на съня ти, дори да го пиеш по-рано през деня. Освен кафето, има и други навици, които със сигурност пречат на съня.

Какво се случва?

Да разбереш защо кафето влияе на съня ти е лесно: то съдържа кофеин, който е добре познат стимулант и една от причините да го използваме е точно фактът, че ни държи будни, когато е необходимо.

Светлината също е важен фактор, когато стане дума за качеството на съня. Проучване показва, че светлината от мобилните телефони се отразява на съня, а повечето от нас вече имат навика да браузват по телефона си, точно преди да заспят.

Липсата на упражнения е друг навик, който може да влоши съня и здравето ти. Връзката е ясна, а проучване показва, че редовните упражнения намаляват времето, от което се нуждаем, за да заспим, както и подобряват качеството на съня.

Какво е решението?

Избягвай кофеина, за да подобриш качеството на съня си. За да нямаш проблеми със заспиването, не пий повече от 1-2 чаши кафе на ден или други кофеинови напитки поне шест часа, преди да заспиш. Друг начин е да ядеш храни, богати на триптофан; това вещество повишава качеството на съня ти. Съдържа се в черешите, черешовия сок, тиквени семки, мляко, кисело мляко или храни с висок гликемичен индекс.

Освен това, когато си легнеш, избягвай всякакъв вид светлина: не използвай мобилен телефон, таблет или компютър, не гледай телевизор, а осветлението в спалнята трябва да бъде приглушено. През деня бъди колкото се може по-активен, така ще заспиш по-лесно, ще подобриш здравето си и начина, по който се чувстваш.

Заспи – и продължи да спиш

Повечето хора заспиват лесно, но в даден момент през нощта се събуждат и повече на могат да спят. Това също е проблем, но и за него има решение.

Каква е причината?

Те са много, затова първата стъпка е да разбереш на какво точно се дължи внезапното събуждане през нощта. Най-често е за да отидеш до тоалетната и докато някои хора след това веднага заспиват, за други нещата са по-сложни.

Ако през нощта ти става много топло или после много студено, това също са причини. Други такива могат да бъдат шума или светлината.

Как да решиш проблема?

Увери се, че условията в спалнята са перфектни за сън: температурата не трябва да бъде по-висока от 20 °C; тя е оптималната за хубав сън. Ако спиш до късно, пусни завесите, за да не може слънцето да пречи на съня ти. Ако живееш на шумно място, използвай тапи за уши.

Ако ходенето до тоалетна през нощта е най-големия ти проблем, опитай да пиеш по-малко течности, преди да си легнеш. Трябва да знаеш, че една напитка се обработва от тялото ти от 60 до 90 минути, затова не пий нищо поне 2 часа, преди да си легнеш. 

  • Възможности за плащане в зависимост от твоите нужди
    Можеш да платиш он-лайн чрез кредитна карта, на лизинг с до 36 месечни вноски или при получаване на продукта.
  • 100% гаранция
    Ако по някаква причина не си напълно удовлетворен от продукта, който си поръчал, можеш да го върнеш съгласно условията в документите, придружаващи продукта.
  • Обади ни се
    За доставка, отказ от поръчка, гаранции, сервиз и оплаквания: 02/80 843 56
  • Сигурност
    Заплащане при доставката, без риск от злоупотреба с твоята кредитна карта. Ние гарантираме пълна конфиденциалност на твоите лични данни.

Дормео България

Kaчествени матраци, протектори, матраци с мемори пяна, топ матраци, възглавници, завивки, спални бельо и комплекти и аксесоари. Всичко от което имаш нужда за комфортен и здравословен сън.

При възникване на спор, свързан с покупка онлайн можете да ползвате сайта ОРС.

Запиши се тук за нашия електронен бюлетин:

ПОРЪЧАЙТЕ ЛЕСНО ТУК.

ОБАЖДАНЕТО Е НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО!

Консултантите ни са готови да отговорят на твоите въпроси, свързани с продуктите, които те интересуват. В допълнение ти помагат да се ориентираш в сайта и може да ти съдейства при пазаруване. Не се колебай и ни се обади!

ОБАДИ СЕ

Всички матраци Дормео с 0 лв. доставка и на изплащане с 0% лихва!

Виж повече